Online Diary Simplest Deeply Thought♥ : How I go?
You say I dream too big. I say you think too small.

How I go?

betol lah hidup macam roda. kejap kat atas. kejap kat bawah. kadang kita xde niat nak bercerita apa-apa tentang kita sebab kita rasa takot orang tahu pasal kita. dan kita takot orang akan berjauhan dengan kita. tak. kau silap. ade orang tak sama. ade orang macam kita. cuma kita perlu cari siapa mereka. cakap pasal roda. ya, ada kala kita susah, ada kala kita senang, sampai tak ingat dunia. oh dunia, tolong lah. 

aku ada masalah. ya, semua orang ade masalah. dan kadang-kadang kita rasa kita nak cerita. tapi kadang-kadang kita rasa macam tak patut cerita semua kat sini atau kat sapa-sapa. tapi siapa lah kita nak tahan semua nya. sorang-sorang? kuat ke? macam aku, jujur aku tak kuat. kadang-kadang je nampak kuat tapi hati? come on lah. aku perempuan dan aku rasa kehidupan sebagai seorang perempuan bukan lah mudah. tak mudah. 

pernah tak rasa yang kau ni macam orang tengah? tak tak tak. macam ni, penah x rasa yang kau ni perantara antara satu pihak dengan pihak yang lagi satu. ya, orang tengah. dan kau rasa dilema. kau tak tahu nak pihak kat sape. kau tak tahu sapa patut kau jaga. aku, rasa macam ni lah. sakit sangat. sampai kadang-kadang aku buntu tak tahu nak buat ape. betapa susah aku nak jaga hati dua-dua belah pihak. hidup macam ni kena keras hati. kena pandai jaga. 

cakap pasal hati. aku rasa hati kalau bole bercakap, die mesti bagitahu aku yang die pon dah penat dan mintak untuk keluar dari badan aku. hati, sabar lah. kuat lah. sebab aku rasa benda paling kuat ialah hati. apa-apa kau akan tetap bergantung pada hati. pada kata hati. itu lah dia. ade orang cakap aku hati keras. aku hati kuat. tipu. aku tak sekuat yang macam disangka. hati tisu. hati bertaman. kadang-kadang aku tak dapat tahan apa-apa yang keluar dari mulut orang-orang aku sayang. aku sedih. kenapa? aku tak ada jawapan untuk itu.

cakap pasal sayang. kenapa kena ada rasa macam tu? lumrah. itu je jawapan dari aku. manusia ada macam macam rasa. macam macam perasaan. kita yang kawal semua. sayang? sampai mana aku sayang mereka? kejap, aku teruk macam tu ke? apa yang aku buat? kenapa mereka yang aku sayang tak fikir keadaan aku? ahh, biasa lah orang tua. ego tinggi. sayang tetap ada. banyak kebaikan. mungkin aku yang paling degil. nak ikut rentak sendiri. nak ikut keputusan sendiri. well then, aku cakap hati. hati aku nak macam tu. 

betol lah. mungkin aku degil. orang tua lagi banyak makan garam. biarlah. mungkin remaja macam aku faham apa yang aku cuba sampaikan. mungkin. aku tak pasti. tapi kalau kau dapat rasa macam apa yang aku rasa, aku macam nak mintak nombo kau dan kita berjumpa. sebab aku nak pinjam bahu kau. bole?

I'm Maybe Not Awesome But Enjoy Reading

0 orang mintak kaki:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen