Online Diary Simplest Deeply Thought♥ : Tulis
You say I dream too big. I say you think too small.

Tulis

Rasanya, macam dah lama tak menulis. Aku rasa aku kena menulis, sekejap.
Sometimes, rasa macam give up dengan life sendiri. Sebab, wey..kau bukan dalam kasut aku kau mesti tak faham. Tak faham sebab tak tahu kan. Banyak aku nak cerita kalau bole semua.

Kau, yang baca ni, penah jadi daddy's favourite daughter? Penah? Oh, untung lah. Aku tak penah. kot. Ntah. Rasanya tak lah kot.  Do you feel me? Tak tahu nak rasa apa. Maybe sebab aku tak duduk dengan dia kot. Well then, kau mesti faham kenapa and kenapa aku tanya sebegini. Kan? Abah, kakak syg abah. Terima kasih masih ingat anakmu ini.

Kau, yang baca ni, penah tak kau kerja (dalam usia muda), nak kena tanggung family kau, well semua kau nak kena fikir, dari bill air api, makan minum pakai, keperluan, duit belanja kau, family, adik, ibu... And kau tengah belajar lagi sekarang. penah? Well, ada je kan. Maybe aku salah satunya. Kot. Sejujurnya, aku kena buat tu semua. supaya semua happy and kongsi apa yang aku dpt.

Kau, yang baca ni, penah kau kena jadi orang tengah-tengah (perantara) dan kau rasa kau kat tengah-tengah tak tahu nak pihak kat sapa bila ada argument antara sesapa pon. Penah? Aku penah wey. serious, sakit...

So macam mana? Bole bayang apa yang aku rasa dan lalui?

Truth be told, aku bukan yang ber-ada sangat. Aku faham kenapa semua ni jadi. Allah uji aku dari dulu aku cukup kuat kot and makin banyak banyak banyak yang hits aku. Dan kalau aku nak rasa happy pon sebab aku fikir "be happy because there's some space for you to be happy, you deserve that, even a bit" but still aku rasa insecure. Nak happy pon insecure sbb takot orang judge kan? Well, kenapa nak fikir orang lain?

Duhhh...aku x dapat nak jawab lah.
Korang, yang macam aku, kuat lah. Sebab, Allah tahu kekuatan kau, sebab tu Dia uji. Yang tak macam aku, ingat lah. Ada orang takkan sama macam korang. Sebab mungkin, akan ada masanya nanti korang di tempat kitaorang.

Wish me luck untuk last paper this semester.
Jangan lupa follow instagram aku @afifahrosli dan instashop aku @therednook .

Macam aku cakap, aku kena buat semua ni untuk support aku dan kehidupan aku. :)


I'm Maybe Not Awesome But Enjoy Reading

0 orang mintak kaki:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen